« wstecz

Systemy Lojalnościowe i Kartowe - Newsy SPA - wiadomości ze świata SPA & Wellness

 Jak budować markę programu lojalnościowego?

Aby przyjąć najwłaściwsze rozwiązanie do takiego programu należy przeprowadzić dokładną analizę aktualnego stanu organizacyjnego, marketingowego, finansowego, która pozwoli określić wstępny budżet przedsięwzięcia. Znając potrzeby, wymagania i przyszłe oczekiwania klienta można przygotować listę przywilejów i dodatkowych uprawnień zwiększających zadowolenie gościa i jego rodziny co zazwyczaj skutkuje pozytywną oceną i ponowną wizytą w obiekcie. Należy pamiętać, że sama karta jest jedynie „symbolem” – jednak, aby właściwie działała  właściciele obiektu muszą dopilnować, aby posiadacz takiej karty sprawnie i w pełni korzystał z danych przywilejów np., nie można dopuścić do sytuacji w której dodatkowa i gratisowa  wizyta w SPA już się nie należy a właściciel nie poinformował o tym wcześniej gości lub innych zmianach na: platformie internetowej, sms-em lub emailem jeśli klient już zarezerwował pobyt w hotelu. Podstawową zasadą programu lojalnościowego jest „intensywne życie, zmiany, niespodzianki”. Jeśli goście będą zmuszeni dopominać się rabatu na cenę noclegu, czy inne usługi to Program Lojalnościowy nie wygeneruje nowych gości.

Czy podstawą programu powinna być karta czy system online?

Sądzę, że przez ok 5 lat będą funkcjonować dwa produkty z dwóch powodów:
a)karta - co prawda traci funkcję mechanizmu uruchomienia przywilejów lub uprawnień na rzecz podania danych osobowych, numeru rezerwacji  lub hasła, jednak dopóki użytkownicy będą ją traktować jak istotny element reklamowy z numerem telefonu lub adres emaila a także (co brzmi groteskowo) bardzo dobra skrobaczka do zaszronionych szyb samochodowych – będzie nadal w rękach użytkownika.
b)system online – co prawda korzysta coraz więcej osób z rezerwacji internetowej jednak do chwili osiągnięcia wysokiego poziomu systemu komputerowego, funkcji oprogramowania i ich kompatybilności we wszystkich placówkach w kraju i za granicą zarówno po stronie klienta jak i operatora - dużo czasu upłynie. Dotyczy to również kompatybilności oprogramowania we wszystkich typach telefonów, tak aby użytkownik przejrzyście otwierał wszystkie strony www i załączniki oferty hotelowej.


Czy social media pomogą w budowaniu społeczności?

Dzisiaj prawie wszystkie wydarzenia są komentowane w sieci ogólnodostępnej a to oznacza że jak wszyscy i wszystko to wśród nich są skrajne opinie nie zawsze nadające się do upublicznienia i nie prawdziwe. Wówczas trzeba długo analizować wszystkie wpisy i informacje, aby wyrobić sobie zdanie o atrakcyjności poszukiwanych ośrodków wypoczynkowych. Bardziej przydatnym są te platformy danej branży, które działają w oparciu o przesłane ankiety tych, którzy korzystają z przedmiotowych usług. Jednak wg mnie jeśli to tylko możliwe zasięgam opinii znajomych, którzy pomogą podjąć najwłaściwszą decyzję. Podsumowując: aby budować właściwą społeczność to jedynie w branżowych mediach społecznościowych.

Czy klient powróci do hotelu czy SPA tylko dzięki karcie?

Nie jest to zasadą. Przede wszystkim gość będzie się kierować różnymi aspiracjami: np.: charakterystyką regionu bo jeśli zależy mu na częstych zmianach to nie zdąży użyć takiej karty, bo zawsze będzie gdzie indziej (tutaj zastosowanie maja karty cobrandingowe). Jeśli przywiązuje się np. konkretnego miejsca wybierze pensjonat czy hotel , w którym honoruje kartę otrzymaną w ubiegłym sezonie. Warunkiem jednak jest atrakcyjność przywilejów wynikających z posiadania karty. W przeciwnym przypadku karta zostanie zapomniana.

Skąd pozyskiwać klienta do programów lojalnościowych?

Obecnie jest prawie nieograniczony dostęp do indywidualnych osób oraz firm, którym można przekazać atrakcyjność oferty hotelowej czy turystycznej. Jednak obiekty hotelowe za mało przywiązują uwagi do zacieśniania kontaktów z firmami oferującymi wzajemne wymiany lub uzupełnienie usług w mikroregionie lub przeciwnie - przemyślane dalekie lokalizacje podobnych usług, ale praktycznie niekonkurencyjne np. jedna karty lojalnościowa w hotelu w górach, nad jeziorami, nad morzem i w centrum kraju wraz usługami innych firm.

Jak w efektywny sposób wdrożyć system lojalnościowy?

Rzetelnie przygotować aktualną bazę klientów, oceny ich potrzeb na podstawie konsumpcji i ankiet, określenie budżetu i terminu wdrożenia oraz czy karta lojalnościowa przyniesie więcej pozytywnych efektów jeśli będzie samodzielną czy cobrandingową.

Jak powinien wyglądać najefektywniejszy system kontroli dostępu w hotelu?

Określenie modelu Systemu Kontroli Dostępu dla Gości - należy sporządzić na podstawie rozpatrzenia poniższych zagadnień:
a)      czy wprowadzenie takiego systemu nie spowolni pracy dotychczasowej sieci komputerowej, jeśli tak to należy zbilansować dodatkowe koszty zakupu szybszych komputerów i właściwie dobranego oprogramowania
b)      ocenić możliwości adaptacyjne załogi obsługującej klientów, administrację, utrzymanie ruchu – do nowej rzeczywistości
c)       określić wartość planowanej inwestycji/modernizacji wobec istniejącego standardu i wielkości obiektu
d)      czy system ma działać o czytniki i karty z paskiem magnetycznym czy chipowe/zbliżeniowe

Jeśli wszystkie oceny będą pozytywne – wówczas jest najbardziej prawdopodobne, że system będzie efektywny i da oczekiwany efekt (np. sprawniejszy proces sprzątania i dysponowania pokojami)


Powyższe pytania zadaliśmy ekspertowi Markowi Galewskiemu, Prezesowi firmy Cardco.


NEWS

:: Camerimage 2018. System Automatycznej Identyfikacji.

Jesień to dla Cardco szczególnie zwiększona aktywność w zakresie obsługi Systemów Identyfikacji ważnych imprez masowych w obszarze kultury.

:: NOWOŚĆ - Drukarki ZC100, ZC300, ZC350

Wreszcie są dostępne tak długo oczekiwane nowe modele drukarek kart,które zastąpią drukarki ZXP1 i ZXP3. Ich największą zaletą jest większa mobilność, wyższa jakość nadruku na kartach PVC i prędkość druku termosublimacyjnego.

:: Międzynarodowy Festiwal Producentów Muzycznych Soundedit

To już 10-ty raz zagościł w Łodzi Międzynarodowy Festiwal Producentów Muzycznych Soundedit, którego mieliśmy przyjemność wspomóc systemem identyfikacji gości.

:: Systemy Lojalnościowe i Kartowe - Newsy SPA - wiadomości ze świata SPA & Wellness

Wywiad z Prezesem Zarządu firmy CARDCO Markiem Galewskim na temat Systemów Lojalnościowych.

:: Drukarki etykiet

Szukasz optymalnego rozwiązania do wydruku etykiet z kodem kreskowym?

Karty

do góry